Netwerkmarketing als aanvulling op uw pensioen?

Er zijn talloze beweegredenen om distributeur te worden bij een netwerkmarketing bedrijf. De behoefte aan meer vrijheid en verandering bijvoorbeeld. Leuk werk willen doen met ruimte voor persoonlijke groei en tegelijkertijd veel contacten opdoen.Sommigen streven financiële onafhankelijkheid na, anderen zoeken eerder een bijverdienste – bijvoorbeeld om hun pensioen aan te vullen. De pensioenfondsen verkeren de laatste jaren in zwaar weer en daardoor menig pensioengerechtigde ook, die daardoor zwaarder moeten leunen op zijn of haar reserves. En wat dan?

NETWERKMARKETING ALS AANVULLING OP UW PENSIOEN?

Netwerkmarketing in het algemeen en Forever Living in het bijzonder,kan hier heel goed uitkomst bieden, al is dit misschien nog niet bij iedereen bekend… hoewel hier mede door publicaties als het recente stuk van het bekende Amerikaanse business georiënteerde “Forbes” weleens snel verandering in zou kunnen komen. Het stuk dat geschreven is door Robert Laura begint met het stellen van de vraag:  “Zou u zich inschrijven bij een Netwerkmarketing bedrijf voor uw pensioen? ” Netwerkmarketing klinkt allemaal goed op papier, ondanks de discussie of deze bedrijven en programma’s legitieme zakelijke kansen bieden of niet. Ik heb me op het onderwerp gestort en kwam met een heuse primeur. Als gevolg van mijn onderzoek denk ik dat de hele netwerkmarketingindustrie klaar is voor een explosieve groei én dat het een van de belangrijkste oplossingen voor de huidige problematiek omtrent pensioen-bezuinigingen in Amerika kan zijn. Een stoutmoedig statement? Nee, toch niet. Ik ben goed ingevoerd in het onderwerp pensioneren en de werkelijkheid is dat een succesvolle overgang naar pensioen nog meer te doen heeft met psychologie dan met geld… en diezelfde waarheid zou wel eens zijn weerslag kunnen hebben op netwerkmarketing. Begrijp me niet verkeerd, geld speelt natuurlijk een rol, maar niet de primaire rol die men het over het algemeen toekent. Uit opzienbarende statistieken, zoals de schattingen van de AARP (American Association of Retired Persons), blijkt dat de helft van alle baby boomers, (alleen in Amerika al ca. 76 miljoen), interesse heeft in het opzetten van een eigen bedrijf en dat een groeiend aantal baby boomers ontevreden is over hun huidige baan. Tel daar de crisis bij pensioenfondsen bij op: meer en meer mensen beseffen dat ze niet genoeg geld zullen kunnen sparen om hier na hun pensioen op te kunnen teren …- en je hebt alle ingrediënten voor een massale trend. Er is dus duidelijk een groeiende noodzaak, vooral onder babyboomers, om alternatieve manieren te vinden om of meer geld te sparen dan wel meer inkomen te verdienen – vanaf nu tot aan je pensioen. Zij verleggen hun focus en sprokkelen niet langer spaargeld, maar willen eerder een positief effect op anderen hebben, ook na hun pensionering. Dit is een gegeven waar netwerkmarketing-bedrijven goed op in kunnen spelen’. Netwerkmarketingbedrijven en hun producten bieden legio mogelijkheden- neem nu bijvoorbeeld gezondheids- en verzorgingsproducten! ‘Een bijkomend voordeel van dit soort bedrijven is dat ze relatief laagdrempelig zijn voor het ondernemerschap, vaak trainingen verzorgen, de nodige support bieden en buitengewoon bemoedigend zijn. De behoefte van ouderen aan het ontplooien van activiteiten waardoor zij “relevant blijven”, in goede gezondheid blijven verkeren en in contact blijven staan met de mensen om hen heen, maakt dit soort bedrijven zeer aantrekkelijk. Wel is oppassen altijd geboden; zoals bij elke investering in tijd, geld en energie, moeten mensen hun huiswerk doen, zodat zij weten waar zij aan beginnen. Dat is dan ook de primaire reden dat ik ben gestart met dit onderzoek.’ Van de vraag of deze branche inderdaad een realistische inkomensmogelijkheid biedt voor gepensioneerden, heeft de auteur door vele gesprekken met mensen een goed beeld gekregen, zoals deze vriendin: ‘…ik had mij ingeschreven bij een health & beauty direct selling bedrijf om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik was net hertrouwd en verhuisd. Zo combineerde ik het ontmoeten van nieuwe mensen met het verdienen van een extra inkomen.’ Ook sprak hij Daria M. Brezinski Ph.D: Deze praktiserend psycholoog en voormalig marketing directeur voor een netwerkmarketing tijdschrift verwoordde het als volgt: ‘Veel mensen realiseren zich niet dat netwerkmarketing bedrijven succesvol zijn omdat ze voorzien in een aantal belangrijke menselijke behoeften: het gevoel belangrijk te zijn, verbonden te zijn, de behoefte om iets nieuws te leren – plus het maken van een verschil. Mensen richten zich dus niet alleen op de financiën.’ Auteur Robert Laura concludeert als volgt: ‘Door de vele interviews ben ik tot het inzicht gekomen dat Netwerkmarketingbedrijven een optie is die serieus wordt overwogen door mensen die op het punt staan met pensioen te gaan. Sterker nog, ik denk dat dit concept om een bedrijf te starten voor de oudedagsvoorziening, een van de belangrijkste trends zal zijn wat betreft pensionering in de 21e eeuw.
Geldt dit alleen in Amerika? Denk het niet. Ook hier in Europa staan de pensioenen onder druk, en zijn heel veel 50 Plussers op zoek naar een inkomen in combinatie met een zinvolle tijdsbesteding.

Het is nooit te laat om te werken aan je toekomst! E zijnr talloze mensen zijn die de pensioengerechtigde leeftijd naderen en precies dat zoeken wat Forever te bieden heeft.  Leuk, afwisselend werk en tegelijkertijd een mooie bijverdienste.  Deze kans is voor jong en oud: werken aan een betere toekomst begint vandaag – Forever!

Forever Living is voor mij niet alleen een inkomen voor NU, maar tegelijkertijd mijn pensioen.  Het inkomen dat ik tot dusver heb opgebouwd groeit nog steeds en blijft ook doorbetalen als ik stop met werken met Forever. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. Het stuk zingeving , werken met mensen en bijdragen aan de maatschappij wil ik nog lang niet missen. Ik gun dat iedereen.

Bron: artikel  op de website van Forbes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *