Tijd voor een reset?

Pas las ik een bericht op RTL Nieuws met de titel: “We staan massaal op omvallen”. Niet bepaald een bericht waar we blij van worden. Dat geldt trouwens voor veel berichten op dit moment.

Een groot deel van de Nederlanders maakt zich zorgen, heeft last van piekeren. Blijf ik wel gezond? Hoe gaat het met mijn baan? Bestaat mijn bedrijf volgend jaar nog wel? Ernstige zorgen. En deskundigen zijn bang dat het aantal mensen dat hulp nodig heeft zal stijgen. De burn-outs liggen op de loer. Dat is wat een lange tijd van onzekerheid, angst en stress ons brengt. Komt er een emotionele pandemie? Ik hoop het niet…..maar het lijkt er wel op.

Wat kun je zelf doen in deze tijd van onzekerheid?

Ga je mee in de angst golf, of ga je je wapenen tegen die dreigende golf van onzekerheid? En hoe doe je dat dan? Dat is denk ik voor iedereen verschillend. Maar je blijven focussen op wat er fout dreigt te gaan helpt in ieder geval niet.

Mij helpt het om niet alles te volgen op TV. En om zoveel mogelijk de dingen te blijven doen waar ik blij van word. En vooral te dromen over de wereld die ik graag wil zien. Dat het terug gaat naar hoe het was, is niet erg waarschijnlijk. Maar misschien gaan we wel naar een betere wereld. Een wereld waarin iedereen gerespecteerd wordt. Iedereen voldoende te eten heeft en een dak boven het hoofd heeft. En waar we rekening houden met onze aarde, zodat die over 100 jaar ook nog bewoonbaar is. Onze overconsumptie aan banden leggen, en iets minder vliegen. Om maar wat voorbeelden te noemen. Dat zou toch geweldig zijn?

Maar hoe houd je zelf het hoofd boven water?

Maar wat nu als je onverhoopt je baan verliest. Of als je bedrijf ten onder gaat? Wat doe je dan? Is er dan een uitweg? Het kan je zo maar gebeuren in deze tijd.

Maar ook al behoud je je baan, dan nog kun je naar andere mogelijkheden kijken. Wist je dat de afgelopen 40 jaar, ondanks de economische groei, het besteedbaar inkomen niet of nauwelijks gegroeid is? Vooral de inkomens van de top, en het vermogen van de grote aandeelhouders, zijn gegroeid. En daarmee zijn de verschillen in inkomen alleen maar groter geworden, ondanks de groei. Interessant om hier over te lezen is het boek Fantoomgroei. Nu eens niet geschreven door een econoom, maar door 2 onderzoeksjournalisten, Sander Heijne en Hendrik Noten.

In deze tijd is het zelfs voor veel gezinnen met een midden inkomen noodzakelijk om beiden fulltime te werken. Er is geen keuze.

Eén van de mogelijkheden is Netwerkmarketing. Naast je baan, gezin of bedrijf kun je, in de beschikbare tijd, werken aan een tweede inkomen.

Maar wat is Netwerkmarketing nu eigenlijk? Veel mensen hebben er zo hun ideeën over. Zonder nu precies te weten wat het is. In de afgelopen jaren heb ik heel wat vooroordelen voorbij horen komen. En ik begrijp dat ook wel. Zeker als je denkt dat het een “snel rijk worden”systeem is, zal het je tegen vallen. Net als in andere branches moet je gewoon werken voor je geld. In de volgende video vertel ik je er wat meer over.

Netwerkmarketing, wat is dat nu eigenlijk?

Dat kun je alleen maar zelf bepalen. Maar eigenlijk alleen maar door het te ervaren. Er over praten en er over lezen brengt je niet zoveel. Het is net als met leren fietsen, dat lukt je ook alleen door er op te stappen. En dan merk je, dat als je door zet, je het gewoon kunt leren, toch?

Natuurlijk is het wel zo dat je moet kiezen voor een betrouwbaar bedrijf, met producten waar ook vraag naar is. En die je zelf zou willen gebruiken.

Ik heb destijds gekozen voor Forever Living. Een familiebedrijf, opgericht in 1976. Een bedrijf zonder aandeelhouders die betaald moeten worden. Met fantastische producten op basis van Aloë Vera. Producten die je gezondheid ondersteunen. Niet voor niets groeit Forever gewoon door in deze tijd. Je kunt ook geheel online werken als je dat wilt, of als dat tijdelijk nodig is.

Aloë Vera producten van Forever

Mijn eigen ervaring

Bijna 14 jaar geleden stonden wij als gezin voor een uitdaging. Mijn man werd plotseling arbeidsongeschikt door een ernstige aandoening. Dan staat je wereld op zijn kop. Destijds woonden onze 3 kinderen nog thuis. En de hypotheek moest betaald worden. Want verhuizen was ook geen optie. Wat was ik toen blij met mij netwerkmarketing bedrijf. Het bood ons de ruimte die we nodig hadden, zodat we in ons huis konden blijven wonen. Het fijne met netwerkmarketing is dat je zelf bepaalt hoe hard je werkt, hoeveel tijd jij er aan besteedt, en met wie je wilt samenwerken.